اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.
اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.

دعای روز هفدهم رمضان وشرح آن ازبیان آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)


دعاى روز هفدهم ماه مبارک رمضان وشرح آن ازبیان آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ
واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ
یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ
یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین
صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.


خدایا راهنمائیم کن در آن به کارهاى شایسته واعمال نیک  
وبرآور برایم حاجتها وآرزوهایم
اى که نیازى به سویت تفسیر وسؤال ندارد
اى داناى به آنچه در سینه هاى جهانیان است
درود فرست بر محمد وآل او پاکیزگان

************


دعا بخوانید و از خدا بخواهید که شما را به بلاهایی مانند سیل و زلزله عذاب ندهد.
خدایا من را راهنمایی کن تا اعمال صالح انجام دهم.
اعمال صالح نشان‌ها و ویژگی‌های خاص دارد:
از ایمان جدا نیست (یعنی فقط مؤمن عمل صالح می‌تواند انجام دهد)،

ز روی شعور و ادراک است، به قصد قرب الهی انجام می‌گیرد (یعنی خالصانه است)،

لغو و بیهوده نیست و نتیجه‌بخش است، به موقع و شایسته است

و در خدمت اجتماع است و دور از خودمحوری و خودخواهی.

«واقض لی فیه الحوائج و الامال»



خدایا احتیاجات و آرزوهای من را برآورده کن.



هرچه احتیاجات و آرزوهای شرعی دارم را برآورده کن.



اگر امید داری که کسی دیگری دعایت را استجابت می‌کند، دعایت مستجاب نمی‌شود.

اگر می‌خواهی که دعایت مستجاب شود؛

ببین در دلت اگر به هیچ کس امید نداری، خدا را صدا بزنی، خدا حاجتت را می‌دهد.

توسل هم پیدا کنید مخصوصاً به «نرجس خاتون» که مادر ولی وقت (عج) است.

وقتی به پسرش بگوید که کسی به من متوسل شده، پسر مجبور است به حرف مادرش گوش دهد.

البته توسل به همه خوب است اما آن‌ها مقداری طول می‌کشد.

«یا عالماً بما فی صدور العالمین»



ای خدایی که ناگفته به حاجات و به اسرار خلق آگاهی .

حالا چرا خدا احتیاج ندارد به سؤال و تفسیر؟

برای اینکه عالم است و به هر چیزی که در دل مردم عالم است،

خدا آگاه است؛

اما باید با خدا باشیم تا کار ما را درست کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد