اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.
اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.

چکار کنیم که در قیامت قرآن از ما شاکی نباشد ؟

پاسخ – بزرگترین دادگاه روز قیامت تشکیل می شود. پیامبر در روز قیامت از ما شکایت می کند. و می گوید که امت من قرآن را ترک کردند. البته در مسجدالحرام قرآن زیاد است ولی در آنجا امریکا حکومت می کند. ما در عمل به قرآن، قرآن را محجور کرده ایم نه در لفظ. دزدی چهار قل می خواند که بدست پلیس نیفتد. کشورهای اسلامی همدست با اسرائیل می شوند. شکایت کننده پیامبر و بالاترین مقام، در نزد خدا از ما شکایت می کند. و می گوید که آنها فهمیده قرآن را کنار گذاشتند. در قرآن می فرماید که پیامبر قطعا شکایت می کند. (در قرآن کلمه ی شکایت کردن را بصورت ماضی بیان کرده است. یعنی شکایت کرد) پیامبر می گوید که اینها قوم من( مسلمانان) بودند.
در مراسم ماه رمضان دعای الغوث می خوانند، این کار خوب است ولی باید یک آیه قرآن هم تفسیر بشود. آیا تفسیر نکردن قرآن در شب قدر، محجوریت قرآن نیست ؟ پیامبر فرمود :قرآن و اهل بیت هرگز از هم جدا نمی شوند، اگر به هردو متسمک جویید هرگز گمراه نمی شوید. باید در تمام مراسم های عزاداری تفسیر قرآن هم باشد. وقتی سربریده ی امام حسین(ع) روی نی قرآن خواند پیامش این بود که سر من از تنم جدا می شود ولی از قرآن جدا نمی شود.
دعا هنگام وضو گرفتن عبارت است :خدایا روزی که صورت ها سیاه می شود صورت مرا سیاه نکن. در هنگام افطار دعا کوتاه می شود: بسم الله اللهم لک صمنا وعلی رزقک افطرنا وتقبل منا انک انت السمیع العلیم. بعد از افطار دعای افتتاح خوانده شود که حدودا یک ربع طول می کشد. بعد از چند ساعت خواب ،دعای ابوحمزه خوانده می شود.
وقتی ما قرآن را می خوانیم باید بدانیم که خدا چه می گوید. خدا می فرماید :هنگامی که مست هستید نماز نخوانید. قرآن می فرماید: شما که ایمان دارید ایمان تان را عمیق تر کنید. پس وقتی شما بیشتر قرآن می خوانید باید ایمان تان هم بیشتر بشود.
ایمان به قرآن باید در انتخابات اثر کند. از نظر قرآن به چه کسی رای بدهیم ؟ فردی که علم، تقوا و سابقه داشته باشد، هجرت کرده باشد، توان جسمی و فکری داشته باشد، امین باشد، قدرت داشته باشد و بتواند بیت المال را حفظ کند( یوسف گفت که خزانه را به من بدهید زیرا من اطلاعاتی دارم که می توانم زمان قحطی گندم ها را بین مردم تقسیم کنم که به مردم ظلم نشود. و از آنها حفاظت می کنم.)
در انتخاب همسر، بعضی ها می گویند که ما مدرک بالا داریم و نمی توانیم با فردی که از خودمان پایین تر است ازدواج کنیم ،اگر این حرف درست باشد باید تمام علما بی همسر باشند، درحالیکه این طور نیست. باید فکرها به یکدیگر بخورد نه مدرک ها .ممکن است هر دو نفر مدرک یکسان داشته باشند ولی بهم نخورند و هر روز با هم دعوا داشته باشند. ازدواج، ازدواج لهجه و قدها نیست. چون ما از قرآن دور شده ایم ازدواج مان با مشکل روبرو شده است.
در قرآن داریم که ربا حرام قطعی است. کسی که ربا بگیرد با خدا جنگ کرده است و در روایت زنا با مادر حساب شده است. ولی الان راحت ربا می خورند. ما باید کاری بکنیم که زندگی ما قرآنی و روایی بشود تا زندگی های مان هم شیرین بشود.
در قرآن داریم که قوم قریش در تابستان ها و زمستان ها کوچ می کردند. ما می توانیم به این آیه عمل کنیم .مثلا شهری که گرم است ،دانشجویان می توانند به منطقه ی ای که خنک است برود تا بتواند درس بخواند و عمرشان تلف نشود. باید قرآن را عملی کنیم.


منبع:

سخنان حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه سمت خدا مورخ 7 خرداد 1392

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد