اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.
اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.

حکایت بهلول و آب انگور

حکایت بهلول و آب انگور

روزی یکی از دوستان بهلول گفت: ای بهلول! من اگر انگور بخورم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: اگر بعد از خوردن انگور در زیر آفتاب دراز بکشم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: پس چگونه است که اگر انگور را در خمره ای بگذاریم و آن را زیر نور آفتاب قرار دهیم و بعد از مدتی آن را بنوشیم حرام می شود؟....

بهلول گفت: نگاه کن! من مقداری آب به صورت تو می پاشم. آیا دردت می آید؟ گفت: نه! بهلول گفت: حال مقداری خاک نرم بر گونه ات می پاشم. آیا دردت می آید؟ گفت: نه! سپس بهلول خاک و آب را با هم مخلوط کرد و گلوله ای گلی ساخت و آن را محکم بر پیشانی مرد زد! مرد فریادی کشید و گفت: سرم شکست! بهلول با تعجب گفت: چرا؟ من که کاری نکردم! این گلوله همان مخلوط آب و خاک است و تو نباید احساس درد کنی، اما من سرت را شکستم تا تو دیگر جرات نکنی احکام خدا را بشکنی!!

ماسک هایی برای روشنایی و باز شدن رنگ رخساره و نرمی و لطافت و شاد

آب سیب را می توان به صورت خالص یا همراه عسل استفاده نمود. اگر پوست بدن را با آب سیب مالش دهید . سلولهای پوست صاف و منافذ باز صورت جمع می شوند و صورت شفاف و یکدست می شود

. جوشانده شلغم استعمال خارجی دارد و به شکل کمپرس و لوسیون آرام کننده، مصرف می شود. جهت تهیه آن سه یا چهار عدد ریشه شلغم را رنده کرده و در یک لیتر آب بجوشانید.

دو مشت از دانه های ساییده شنبلیله را در یک لیتر آب ریخته و از آن لوسیون یا مایع شست و شویی برای پاکی و سلامتی پوست تهیه نمایید (توصیه می شود مصرف آن بیشتر از یک هفته نباشد و بعد از یک انقطاع هشت روزه، مجددا مصرف آن شروع شود زیرا شنبلیله محتوی یک ماده فعال به نام تریگونلین است که چنانچه به طور لاینقطع مصرف شود، می تواند برای انسان زیان هایی به بار آورد.

 جوشانده ای از برگ ها و غنچه های قان درست نمایید و آن را صاف کرده، این محلول را برای تمیز کردن صورت به کار برده و بعد صورت را با آب مقطر یا گلاب بشویید.

 جوشانده شکوفه های گیاه استعمال خارجی دارد. جهت تهیه آن یک مشت کامل از شکوفه ها را در یک لیتر آب جوشانده و به صورت لوسیون و کمپرس به کار ببرید.

اسانس تربانتین به تنهایی یا مخلوط با روغن کامفر، جهت مالش پوست برای زیبایی به کار می رود. مقدار سه مشت از برگ های گزنه، دو مشت از برگ و گل مامیران و دو مشت برگ کلم را قطعه قطعه کنید و مخلوط آن ها را به مدت 48 ساعت در دو لیتر آب باران قرار داده، بعد از صاف کردن آن را به عنوان لوسیون موضعی استعمال نمایید. جوشانده گل و احتمالا برگ گل ماهور (خرگوشک) جهت استعمال خارجی (کمپرس ولوسیون) استفاده می شود. جهت تهیه آن یک مشت بزرگ از گل یا سه مشت از برگ های آن را در یک لیتر آب، جوشانده و سپس استعمال نمایید.

جهت جمع شدن منافذ پوست صورت، روزی 5 دقیقه صورت را با آب هویج ماساژ داده و بعد آنرا با گلاب بشویید.

منظور از پروردن ریشه مامیران در شراب سفید و شیرین ، این است که به عنوان ماده ای برای آرامش پوست به کار رود. برای این منظور سه عدد ریشه خشک کرده مامیران را به مدت 12 ساعت در یک لیتر شراب قرار می دهید و بعد آنرا به صورت مایع در استعمال خارجی استفاده کنید.

کمپرس نعناع استعمال خارجی دارد و برای ضدعفونی پوست و طراوت آن موثر می باشد. جهت تهیه آن یک مشت از برگ های خشک شده نعناع را در یک لیتر شراب سفید یا قرمز ریخته و آن را می جوشانید، بعد از صاف کردن پارچه ای را با محلول صاف شده خیس کرده و بر روی شکم و سینه قرار دهید.

شیره گیاه از گل های یاس بنفش جهت استعمال خارجی تهیه می شود. برای این منظور یک مشت کامل از گل های خشک کرده یاس بنفش را در یک لیتر روغن زیتون ریخته و آن را به مدت 15 روز در برابر آفتاب قرار می دهید و محلول را صاف کرده و جهت مالش یا کمپرس به کار برید.

 ضماد گندم سوخته با موم و روغن گل، برای خوش رنگی رخسار و شفافی پوست، به صورت مالش بر روی پوست، بسیار مفید است. ضماد آرد ماش برای نیکویی رنگ رخسار بسیار مفید است.

آردجو، تخم ترب، تخم خربزه  ،نشاسته، کتیرا، بوره، هر یک یا هر چند از این ها را که می خواهید نرم ساخته با شیر بیامیزید و شب به صورت بمالید و صبح با آب گرم بشویید.. اگر این عمل را هر شب تکرار کنید لکه ها و بدرنگی های صورت از بین رفته و صورت شما جلا می گیرد.

باقلا ، عدس پوست تخم مرغ، سفیدآب، قلع، استخوان سوخته، بادام تلخ، تخم ترب ، نشاسته همه را نرم کوفته با شیر یا آب خیار یا آب گشنیز، خمیر رقیقی کرده و به صورت بمالید و سپس استحمام نمایید . کوبیده مصطکی ، کندر با آب پیاز کوهی رنگ رو را به رونق می آورد.

ضماد نخود پخته تقویت کننده پوست می باشد.روغن نارگیل و یا پودر آن تقویت کننده پوست می باشد. لیموترش به تنهایی تقویت کننده پوست بوده و استفاده از آن بسیار نافع است.

 ضماد گندم سوخته، توام با موم و روغن گل سرخ، پوست را تقویت و نرم و شفاف می نماید. روغن هسته زردآلو، پوست را لطیف می سازد.