اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.
اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.

بیماریهای مربوط به گوشت

وَظَلَّلْنَا عَلَیْکُمُ الْغَمَامَ وَأَنزَلْنَا عَلَیْکُمُ الْمَنَّ وَالسَّلْوَى کُلُواْ مِن طَیِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاکُمْ وَمَا ظَلَمُونَا وَلَکِن کَانُواْ أَنفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ
و بر شما ابر را سایه‏گستر کردیم و بر شما گزانگبین و بلدرچین فرو فرستادیم [و گفتیم] از خوراکیهاى پاکیزه‏اى که به شما روزى داده‏ایم بخورید و[لى آنان] بر ما ستم نکردند بلکه بر خویشتن ستم روا مى‏داشتند(سوره بقره آیه 57)
درچهل سالی که بنی اسرائیل در سرزمین کنعان بودند خداوند بلدرچین را برای خوراک آنها فرستاد ولی چرا از میان پرندگان خداوند بلدرچین را فرستاد؟
این پرنده از خانواده مرغان است ولی پرواز نمی کند خیلی زود پرورش یافته و بزرگ میشود در هفته اول تولد خود سه برابر بزرگ میشود پس از پنجاه روز برای سر بریدن مناسب است بطور میانگین پس از 42 روز از عمر خود تخم می گذارد تخم آن پس از 17-18 روز به جوجه تبدیل میشود از ارزش غذایی بالاتری نسبت به پرندگان دیگر برخوردار است گوشت آن دارای 20 درصد پروتئین است علاوه بر آن دارای مواد معدنی از جمله آهن،کلسیم،فسفر است بافتهای گوشت آن نرم است(ساده جویده میشود) تخم آن از بهترین تخمهای پرندگان است در برابر بیماریها و شرایط محیط زیست مقاوم است
انسان اهمیت اقتصادی و غذایی آن را در اوائل قرن 18 شناخته و به پرورش آن پرداخته است

بیماری های مربوط به مصرف گوشت:
- بیماری "زبان آبی"، اشریشیا، کولی سالمونلا، آنفولانزای مرغی، بیماری جنون گاوی، بیماری خوک (پی ام دابلیو اس)، لیستریوز، مسمومیت پوسته داران.
- بیماری قلبی،
بیش از ۱۷ میلیون نفر هر ساله در دنیا کشته میشوند مخارج بیماری های قلب و عروق حداقل ۱ تریلیون دلار در سال میباشد.
- سرطان،
بیش از ۱ میلیون مریض جدید سرطان روده هر ساله تشخیص داده میشوند.
بیش از ۶۰۰ هزار تلفات جانی سالانه بخاطر سرطان روده.
فقط در آمریکا خرج درمان سرطان روده حدود ۶.۵ میلیارد دلار است. سالانه میلیون ها مورد جدید در زمینه سرطانهای مربوط به مصرف گوشت تشخیص داده میشوند.
- دیابت،
۲۴۶ میلیون نفر در سراسر دنیا به دیابت مبتلا هستند حدوداً ۱۷۴ میلیارد دلار هر ساله برای درمان این بیماری خرج میشود.
- چاقی مفرط،
در سراسر جهان ۱.۶ میلیارد بزرگسال اضافه وزن دارند.
۴۰۰ میلیون نفر دچار چاقی مفرط هستند.
سالانه تنها در ایالات متحده آمریکا، هزینه ای به مبلغ ۹۳ میلیارد دلار برای مخارج پزشکی صرف میشود.
حداقل ۲.۶ میلیون نفر سالانه از مشکلات مربوط به اضافه وزن یا چاقی مفرط می میرند.
از لحاظ زیست محیطی تا ۷۰ % از آب پاکیزه مصرف میشود بیشتر منابع آب آلوده میشوند.
- جنگل زدایی جنگلها که ریه های کره زمین هستند.
- استفاده از ۹۰ % غلات جهان برای تغذیه دام، موجب گرسنگی و جنگ ها میشود.
- گوشتخواری موجب ۸۰ % گرمایش جهانی میشود.

دلایل گوشتخوار نبودن انسان:

دلایل گوشت خوار نبودن انسان
چند دلیل زیر مقداری از دلایل بسیار زیادی است که ثابت می کند انسان بطور حتم جزو گیاهخواران می باشد و اشتباهاً از روی حرص، شهوت و یا شاید هم بخاطر اجبار در دورانی که یخبندان سطح کره زمین را پوشانده بود به این تغذیه غلط روی کرد و تابکلی دست از این عادت مضرش بر ندارد روی سلامت و آرامش را نخواهد دید. آنچه مسلم است در طبیعت هر چیز در جای خاص خودش قرار دارد. یک گیاه برای مرداب درست شده و دیگری برای بیابان. ساختمان دهان یک جانور برای چریدن است و دیگری برای دریدن. انسان موجودی نیست که ساختمان بدنش چیزی مقایر با قوانین طبیعت باشد. او نیز زاده طبیعت است و وابستگی نزدیکی به طبیعت داد. هر گاه او را رو یهمرفته با سایر جانوران مقایسه کنیم می بینیم نه شبیه است به جانوران درنده و نه به حیوانات چرنده. بلکه ساختمان بدن او بسیار نزدیک است به ساختمان میمونهای میوه خوار.
دلیل اول
در طبیعت آن دسته از پستانداران که آب را هنگام نوشیدن لیس می زنند مثل گربه، ببر، خرس و گرگ، گوشتخوار هستند و هر کدام که آب را می مکند یا هورت می کشند مانند گاو، فیل و انسان گیاهخوار می باشند .
دلیل دوم
انسان و بقیه گیاهخواران قادرند آرواره پائین خود را بدون تکان دادن سر علاوه بر بالا و پائین به طرفین نیز تکان دهند در حالیکه درندگان از حرکات جنبی فکین که جهت آسیاب کردن دانه به گیاهخواران داده شده عاجز می باشند.
دلیل سوم
آرواره جانوران گوشتخوار دارای دندانهای شمشیری شکل هست که به دو دندان نیش بزرگ برای پاره کردن مجهز است این آرواره ها بسیار پر قدرت و خرد کننده می باشند، اما در گیاهخواران دندانها صاف و مسطح هستند و دندانهای کلبی همسطح بقیه دندانهاست، آرواره ها ضعیف هستند و برای فشارهای شدید طراحی نشده اند. نوع دندانهای انسان او را جزو لاینفک گروه گیاهخواران قرار می دهد. (این تفاوت حتی در مینای دندانها هم مشاهده می شود) .
دلیل چهارم
در ساختمان بدن گوشتخواران بعلت قابلیت فساد پذیری سریع گوشت طول روده ها کوتاه است تا حیوان بتواند هر چه زودتر آنرا دفع نماید. زیرا غذاهای گوشتی پس از هضم در روده محیط بسیار مناسبی برای رشد باکتریهای مواد آلی از هم پاشیده و فاسد شده بوجود می آورد. گیاهخواران منجمله انسان دارای روده های درازی می باشند برای اینکه مواد غذایی به آهستگی مواد مغذی را پس می دهند، و از اینجاست که تغایر غذای یک گوشتخوار با گیاهخوار مشهود می گردد. تبدیل و هضم غذای گیاهخواران به وسیله انفعالات تخمیری با همراهی دسته های مختلف میکروبهای گیاهی انجام می گیرد. با این تفاوت که آن دسته از میکربها که برای گوشتخواران مناسب است برای گیاهخواران مناسب نیست. حتی اگر بدن برای تعدیل آن کوشش کند. این ثابت می کند گوشت یک غذای اشتباه و مضر برگیاهخواران می باشد .
دلیل پنجم
معده انسان و عضلات آن بسیار ظریف و حساس است و به هیچ وجه قادر به هضم کامل غذاهای گوشتی نیست در حالیکه معده خشن گوشتخواران با عضلات پولادینش کار اصلی هضم را انجام می دهد. این اساسی ترین دلیل برای هضم نکردن غذا، یبوست و دل درد در آدمهائیست که از گوشت برای خوراک استفاده می کنند .

اعتدال در مصرف گوشت:

 
آنچه از مجموع بحثهاى فوق و سایر منابع اسلامى استفاده مى شود این است که روش اسلام در مورد بهره بردارى از گوشتها - همانند سایر دستورهایش یک روش کاملا اعتدالى را در پیش گرفته ، یعنى نه همانند مردم زمان جاهلیت که از گوشت سوسمار و مردار و خون و امثال آن مى خوردند، و یا همانند بسیارى از غربیهاى امروز که حتى از خوردن گوشت خرچنگ و کرمها چشم پوشى نمى کنند، و نه مانند هندوها که مطلقا خوردن گوشت را ممنوع میدانند، بلکه گوشت حیواناتى که داراى تغذیه پاک بوده و مورد تنفرنباشند حلال کرده و روى روشهاى افراطى و تفریطى خط بطلان کشیده و براى استفاده از گوشتها شرائطى مقرر داشته است به این ترتیب که :
1 - حیواناتى که از گوشت آنها استفاده مى شود باید از حیوانات علف خوار باشند، زیرا گوشت حیوانات گوشتخوار بر اثر خوردن گوشتهاى مردار و آلوده غالبا ناسالم و مایه انواع بیماریها است ، به خلاف چهارپایان علفخوار که معمولا از غذاهاى سالم و پاک استفاده میکنند.
به علاوه با توجه به آیه72 سوره بقره، هر حیوانى صفات خویش را از طریق گوشت خود به کسانى که از آن میخورند منتقل مى کند، بنابراین تغذیه از گوشت حیوانات درنده صفت قساوت و درندگى را در انسان تقویت مى نماید، و نیز بهمین دلیل است که در اسلام حیوانات جلال یعنى حیواناتى که از نجاست تغذیه میکنند تحریم شده است .
2 - حیواناتى که از گوشتشان استفاده میشود باید مورد تنفر نبوده باشند.
3 - و نیز باید زیانى براى جسم یا روح انسان تولید نکنند.
4 - حیواناتى که در مسیر شرک و بت پرستى قربانى میشوند و مانند آنها چون از نظر معنوى ناپاکند تحریم شده اند.
تفسیر نمونه جلد 4 صفحه 259-262

طالع درخواستی 2

متولد 2 فروردین 67

دارای قدرت عجیبی در وجود خود است، نارام و بیش از حد حساس می باشد. از ناجوانمردی، دوروئی و شایعه پردازی به دور است، دارای شهامت پذیرش و جرات اشتباهات خود را داراست.

لجوج و سرسخت، کم طاقت، بااستعداد، باهوش و با اراده تا لحظه ی آخر عمرش به دیگران محتاج نخواهد بود.

او باید همیشه از استعداد و توانایی های خود در راه درست استفاده کند، ممکن است بعضی از اراد سود جو سر راهش قرار بگیرند و برای منافع شخصی خودشان او را به بیراهه بکشانند.

محبوب خاص و عام می باشد، دارای چشم و ابروهای زیبای می باشد که هر بیننده ای را به خودشان جلب می کنند. کمتر درگیر ماجراهای عاشقانه و عاطفی میشود، خاطر خواه های زیادی خواهد داشت و احتمال کمی وجود دارد در اوایل جوانی ازدواج کند، تنها مشکلی که در زندگی مشترک او را  به خطر می اندازد ازدواج عجولانه و بدون منطق او خواهد بود که ممکن است سبب ساز مشکلات زیادی شود.

در کودکی ممکن است مشکلات زیادی پیدا کرده باشد و هرچه مشکلات و ناراحتی های او کم باشد زندگی موفقی را خواهد داشت.

 هر چه سخت گیر و پرتوقع تر باشد به همان اندازه زندگی سختی را در دوران پیری سپری خواهد کرد اما اگر از سختگیری های خود بکاهد چه بسا دوران پیری شادی را برای خود رقم میزند.

ماه‌ فروردین‌ که‌ اولین‌ ماه‌ از شروع‌ سال‌ محسوب‌ می‌شود، در حقیقت‌ زمان‌ پیدایش‌هر شروع‌ تازه‌ است‌. قوچ‌ جوان‌، ماجراجو، بلند پرواز، تابع‌ امیال‌ آنی‌، پرحرارت‌ وسرشار از انرژیست‌. او هم‌ از نظر فکری‌ و هم‌ از نظر عملی‌ پیشگام‌ است‌ و نقطه‌نظراتی‌ عاقلانه‌ دارد و شخصی‌ خردمند محسوب‌ می‌شود. متولدین‌ فروردین‌ ماه‌ ازهر گونه‌ مجادله‌ای‌ استقبال‌ می‌کند و تحت‌ هیچ‌ شرایطی‌ تغییر عقیده‌ نمی‌دهند و تا به‌اهدافشان‌ نرسند، دست‌ از تلاش‌ و کوشش‌ بر نمی‌دارند. متأسفانه‌ اگر به‌ نتیجه‌مطلوب‌ و دلخواهشان‌ نرسند، خیلی‌ سریع‌ کاسه‌ صبرشان‌ لبریز می‌شود.

متولدین‌ فروردین‌ ماه‌ در روابطشان‌ با دیگران‌ بی‌رو درواسی‌، رک‌، بی‌پرده‌، مستقیم‌ وواقع‌ بین‌ هستند و دوستانی‌ مطمئن‌، سخاوتمند، بلندنظر، بزرگوار، باگذشت‌ و دست‌و دلباز به‌ شمار می‌روند. آنها در عشق‌، عاطفی‌ و در عین‌ حال‌ مشکل‌ پسند و وسواسی‌محسوب‌ می‌شوند. اگرچه‌ در نحوه‌ ارتباطگیریشان‌ با دیگران‌ یک‌ جنبه‌ منفی‌ دارند.آنها به‌ راحتی‌ و به‌ سرعت‌ از کم‌ تحرکی‌ و میانه‌ روی‌ دوستان‌ خود به‌ خشم‌ می‌آیند،ولی‌ خودشان‌ اصلا حساسیت‌ دیگران‌ را در نظر نمی‌گیرند. حتی‌ امکان‌ دارد که‌ به‌بیراهه‌ بروند و دست‌ به‌ ازدواجی‌ نسنجیده‌ و زود هنگام‌ بزنند که‌ احتمالا عواقب‌ وپیامدهایی‌ بد به‌ بار می‌آورد.

ترس به دل راه نمی دهند واصولا شجاع می باشند با همه ی اینها افراد مهربانی می باشند ودر برابر خواسته های دیگران از خود تا حدود زیادی انعطاف نشان میدهند.

بیماری‌ها و مشکلات‌ احتمالی‌ متولدین‌ فروردین‌ ماه‌:نخستین‌ برج‌ منطقه‌ البروج‌ یعنی‌ صورت‌ فلکی‌ حمل‌ بر روی‌ سر و مغز حکومت‌می‌کند. گفته‌ می‌شود که‌ آنها مستعد ابتلا به‌ انواع‌ سردرد به‌ خصوص‌ میگرن‌، آفتاب‌زدگی‌، دردهای‌ عصبی‌ و افسردگی‌ هستند. سوء هاضمه‌ و اختلالات‌ گوارشی‌ و عصبی‌نیز آنها را تهدید می‌کنند و شتاب‌ زدگی‌ و بی‌احتیاطی‌ و کم‌ صبر و طاقتی‌ آنها درمشغله‌های‌ کاری‌ که‌ در مقیاس‌ وسیع‌ جسم‌ آنها را درگیر می‌کنند باعث‌ می‌شود که‌ درخطر مواجهه‌ با انواع‌ تصادفات‌، حوادث‌ و آسیب‌های‌ جسمانی‌ باشند.

در اینجا دو سنگ خوش یمن را برایتان معرفی می کنم که میتواند شما را حل مشکلات زندگی و بیماریتان به شما کمک به سزای داشته باشند. استفاده از سنگ خوش یمن ترین سنگها، سنگ یاقوت کبود والماس است. خوش یمن ترین رنگ ها  برای شما رنگ قرمز می باشد.

علاقمندیها: فعالیت‌ و حمله‌، اولین‌ نفر و پیشگام‌ بودن‌ در همه‌ امور، تلاش‌ جدی‌ ورسیدن‌ به‌ قهرمانی‌ و اهداف‌ دفاعی‌
بیزاریها: انتظار کشیدن‌ و سرگردانی‌، پذیرفتن‌ شکست‌، تحمل‌ مخالفت‌ و تضاد وگوش‌ فرا دادن‌ به‌ پند و اندرز دیگران‌

نکته:برای ازدواج هیچ وقت شریک زندگیتان را از بین دو سال 77 و 73 انتخاب نکنید و از خانم های متولده این دو سال برحزر باشید، آنها ممکن است زندگی شما را به آشوب و جهنم بکشانند.

اس ام اس عاشقانه

در این دنیا که حتی ابر ، نمی گرید به حال ما، همه از من گریزانند، تو هم بگذر از این تنها.. 

خیلی ها نفرین می کنن، تلافی می کنن.. اما نه.. نفرین من: الهی اونی که دوسش داری تنهات نذاره.. تلافی من: میرم تا به اون برسی، سر راهت نباشم.. راستی، قدر من دوستت داره؟!.. 

عشق هیچ مرگی نمی شناسد، عشق بر مرگ غلبه می کند. عشق مرزهای زمان را فتح می کند. 

هر آنچه طی سالیان ساخته ای ممکن است فردی در یک لحظه ویران کند، باری تو همواره در حال ساختن باش. اگر این گونه کنی به زودی قصری از عشق بنا می کنی که احدی توان ویران کردن آن را ندارد.. 

وقتی قرار شد من بیقرار تو باشم، ناگهان تو تنها قرار زندگی ام شدی!..

من شعر سکوتم را در گوش تو خواهم خواند، شب های بلندم را با یاد تو خواهم ماند، من ریشه ی عشقم را در قلب تو خواهم کاشت، آن صحبت اول را در خاطره خواهم داشت.. 

گفتمش آغاز درد عشق چیست؟ گفت آغازش سراسر بندگیست، گفتمش پایان آن را هم بگو، گفت پایانش همه سرکندگیست، گفتمش درمان دردم را بگو؟ گفت درمانی ندارد بی دواست، گفتمش یک اندکی تسکین آن، گفت تسکینی ندارد ماندنیست..

طال های در خواستی

دوستان سلام 

کسانی که قصد گرفتن طالع ماه تولدشان را دارند میتوانند تاریخ دقیق تولدشان را برایم در بخش نظرات قرار دهند تا جوابشان را در وبلاگ قرار دهم تا هم خودشان و هم دوستان استفاده کنند.

طالع درخواستی

طالع آقا محمد:

متولد30 فروردین سال 88

این آقا در آینده از هوش زیادی برخوردار میشه  و میتونه توی مشاغل کشاورزی، مکانیک ،صنعتی:مهندسی معماری، جراحی و ادبیات موفق بشه. منم براش آرزوی موفقیت می کنم.

پر جنب وجوش، شاد و پر از انرژی متهور و حاضر جواب هست. بی باک و نترس هست و همه میدانند که اون کم طاقت وبی صبر است. اون برای نشان دادن خودش آزادی عمل میخواد و در هر جمعی جلب نظر خواهد کرد.

بهتره زیاد سربه سرش نذاشت چون ممکنه خطرناک و عصبی بشه ! یک دنده و لجباز هستش و کمتر تحت فرمان کسی در میاد. مخالف نو گرایی و مد هستش و خانواده براش خیلی مهم هستش و به خانواده اش اهمیت فراوانی میده ، درواقع به شدت خانواده دوست هست وبه فرزندانش در همه حال افتخار می کند و از آنها انتظار اطاعت مطلق رو دارد و در موردشون جدی وسختگیر است، پرکار وسخت کوش می باشد وبرای کارهای کشاورزی خلق شده است.

مهربان و با وفاست و گاهی با احساس میشود و کمتر دست به عشق وعاشقی میزند. ممکن است اگر عاشق شود در مسائل عشقی و ازدواج مشکل پیدا کند. چیزی که در زندگی مشترک باید از آن برحزر باشد ازدواج ناگهانی  اوست. او کمتر خود را موظف به وفاداری به همسر خود میداند.  

دوران کودکی و نوجوانی آرامی خواهد داشت ولی در جوانی دچار مشکلات ازدواج میشود واگه ازدواج کند همسرش از بی توجهی اون همیشه گله مندست. اون ممکنه شادمانی و رضایت خودش رو در جای دیگری جستجو کنه. در دوران سالخوردگی به مشکلات زیادی دچار میشود.

نخستین‌ برج‌ منطقه‌ البروج‌ یعنی‌ صورت‌ فلکی‌ حمل‌ بر روی‌ سر و مغز حکومت‌می‌کنه. گفته‌ می‌شود که‌ آنها مستعد ابتلا به‌ انواع‌ سردرد به‌ خصوص‌ میگرن‌، آفتاب‌زدگی‌، دردهای‌ عصبی‌ و افسردگی‌ هستند. سوء هاضمه‌ و اختلالات‌ گوارشی‌ و عصبی‌نیز آنها را تهدید می‌کنند و شتاب‌ زدگی‌ و بی‌احتیاطی‌ و کم‌ صبر و طاقتی‌ آنها درمشغله‌های‌ کاری‌ که‌ در مقیاس‌ وسیع‌ جسم‌ آنها را درگیر می‌کنند باعث‌ می‌شود که‌ درخطر مواجهه‌ با انواع‌ تصادفات‌، حوادث‌ و آسیب‌های‌ جسمانی‌ باشند.

اون از  پند واندرز شنیدن، شکست خوردن، انتظار کشیدن بیزار هست.

خوش رنگترین و خوش یمن ترین رنگ ها برای اون قرمز و از سنگ ها یاقوت کبود و الماس هستش که اون از محیط پلید اطرافش محافظت میکنه و در درمان بیماریها میتونه خیلی کمکش کنه.

 ازدواج اون با خانم متولد 96 با موفقیت هست و این خانم میتونه اسباب خوشبختی اون رو فراهم کنه.خانم متولد سال 99 عاشقش میشه و اگه به ازدواج منجر بشه این خانم تا آخر عمر وفادار اون خواهد بود واز جان برایش مایه می گذارد. اما اون علاقه مند به یه خانم متولد95 میشه و برای بدست اوردن موفقیت  در زندگیش  به اون احتیاج پیدا میکنه ولی احتمالش خیلی کمه که اون بتونه با کسی که دوستش داره ازدواج کنه و اگه ازدواج کنه به تفاهم چندانی نخواهند رسید. بهتر هست که از خانم های متولد سال 94 و 89 برحزر باشه و دوری کنه. نسبت به خانم های سال 90 و 91 بدگمان هستو با متولده سال 93 تفاهمی نخواهد داشت. خانم های متولد 97 و98 زیاد تحمل کشیدن بار و رنج زندگی با اون رو ندارن.

نکته آخر: در ماههای مهر و اسفند بهتره مواظب تمام حرکات، گفتار و اعمال خودش باشه.

خدایا

خدایا بنده ای درد آشنایم

بسر افتاده ای بی دست و پایم

ز غم ها سینه ام دریاست، دریا

گواهم گریه های های هایم

بدرگاه تو می نالم به زاری

مرا بگذار با این ناله هایم

مرا در آتش عشقت بسوزان

مکن زین شعله ی سر کش رهایم

از این آتش دلم را شعله ور کن

بسوزان ، سوز دل را بیشتر کن

ای مضمون آب و آینه ،

ای نجابت سبز،

ای رایحه صبح ،

خورشید رو به تو نماز می گذارد

و مهتاب بر بوریای ساده تو به تمنا می نشیند.

ای بلندای قامت سپیده!

ای مفهوم سبز ولایت

ای زهره!

ای زهــرا!

ای صداقت محمـد

ای زبان علی

ای اسطوره مهر

سلام بر صورت نیلی

سلام بر پهلوی شکسته

و سلام بر خسوف غمگینانه تو!