اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.
اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.

نوروز 1391مبارک

 

باز می آید بهار دلنشین باز بلبل میشود با گل قرین

باز صحرا پرشقایق میشود باز روشن قلب عاشق میشود

یا مقلب، قلب ما را شاد کن یا مدبر خانه راآباد کن

یا مدبر احسن الحالم نما از بدیها فارغ البالم نما

مردانگی

مردانگی ات را با شکستن دل دختری که دیوانه ی توست ثابت نکن مردانگی ات را با غرور بی اندازه ات به دختری که عاشق توست ثابت نکن !!!

مردانگی را زمانی میتوانی نشان دهی که دختری با تمام تنهایی اش به تو تکیه کرده که دختری با تکیه به غرور تو به قدرت تو در این دنیای پر از نامردی قدم بر میدارد...

?????????
???????????
?????__?????___??????
?????____??????__?????
?????___?????_____?????
?????_______________?????
_?????______________?????
__?????____________?????
___?????__________?????
____?????________?????
_____?????_____?????
______?????__?????
_______?????????
_________?????
_______?????
_____?????
..... •.¸.•´
...¸.•´
.. )
?\
?????????????????????

سال نو مبارک

امیدوارم $$$$$$$$$
__________$$$$$$$$$$$$_
_$$$$$$$__$$$$$$
_________$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$__$$$
_________$$$$$$$
آسمانت بی غبار $$__$$$$
_________$$$$$$
سهم چشمانت بهار $___$$$
__________$$$$$
قلبت از هر غصه دور $__$$$
____________$$$
بزم عشقت پر سرور $$$$$$$
_______________$$
بخت و تقدیرت قشنگ $
_________________
عمر شیرینت بلند
____________________$$
♥♥♥$$$$
______________________$
♥♥$
دوستان عزیز پیشاپیش بهترین ها را براتون ارزو میکنم

 

 

فصل نوروز

فصل نوروز و بهار و موسم دیدار یار است

دیدن یاری  که خوشتر رویش  از روی بهار است

رفتی و دل بردی و کردی فراموش آنچه گفتی

نامه­ای، عکسی، پیامی چشم من در انتظار است

بر جمال خود مناز اینقدر و با ما عشوه کم کن

ای جهان لطف و رعنایی جهان ناپایدار است

انیسه حوراء

 

وجه تسمیه حضرت فاطمه علیهاالسلام

به انسیه حوراءِ

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند نور حضرت فاطمه سلام الله علیها را پیش از آفرینش زمین و آسمان‌ها آفرید. عرض شد: یا رسول‌الله! مگر حضرت فاطمه علیهاالسلام از جنس آدمیان نیست؟ فرمود: او حور است در قالب آدمیان. خداوند نور وی را در صُلب آدم به ودیعه گذاشت و از صلب من بیرون آورد، هر گاه شوق بهشت می‌کنم، فاطمه را می‌بوسم. (1)

ابن‌عباس در خبر مفصلی از پیغمبر صلی الله علیه و آله نقل کرده که در ساق عرش نوری دیدم که فروزنده بود مانند حوریان بهشتی. پرسیدم کیست؟ گفتند: این دختر،«انسیه حوراء» است و او از میوه‌های بهشتی تکوّن یافته است.

حوریه‌ای است به صورت انسیه و انسیه‌ای است به معنی حوریه و چون درِ بهشت را گشودند، بوی حضرت فاطمه علیهاالسلام را استشمام کردم.

ابن‌عباس در خبر مفصلی از پیغمبر صلی الله علیه و آله نقل کرده که در ساق عرش نوری دیدم که فروزنده بود مانند حوریان بهشتی. پرسیدم کیست؟ گفتند: این دختر،«انسیه حوراء» است و او از میوه‌های بهشتی تکوّن یافته است. حوریه‌ای است به صورت انسیه و انسیه‌ای است به معنی حوریه و چون درِ بهشت را گشودند، بوی حضرت فاطمه علیهاالسلام را استشمام کردم.

مراد از حوریه این است که مانند انسان و انسیه، به کدورات عالم طبع، آلوده نشده و چون ملکه نوری است که به همه صور می‌توان متشکل گردد.

اصل حورالعین، از طبیعت ملک و نورانیت است و حضرت فاطمه، انسیه‌ای است که به نورانیت و روحانیت فرشتگان است. چون بشریت، مستلزم کثرت کثافات عنصری مادی است؛ حضرت فاطمه انسیه حوراء از کدورت طبیعت بشری دور و منزه است و او موجودیت بین فرشتگان و بشر است.

بدین جهت حضرت زهرا سلام الله علیها را «انسیه حوراء» گفتند که روح افزا و روح بخش و روح انگیز بود و در طینت سنخیتی او، کدورات و پلیدی وجود نداشته است.

بدین جهت حضرت زهرا سلام الله علیها را «انسیه حوراء» گفتند که روح افزا و روح بخش و روح انگیز بود و در طینت سنخیتی او، کدورات و پلیدی وجود نداشته است.

«انسیه حوراء»؛ یک فرشته‌ای به صورت ترکیب عنصری بشری است که در لطافت و ملاحت، حوراء و در صورت، بشری بود که آلوده به پلیدی‌های مادی نشده است.(2)

پی‌نوشت‌ها:

1- تفسیر الفرات، ص10.

2- کتاب فاطمة الزهرا"س" صاحب ولایت کبری، ص75.

آدم با یه غم نمیتونه بسازه

 

 آدم میتونه با خیلی از غم هاش بسازه

با غم نداری هاش

با غم غریبیش

با غم دلتنگی هاش

با غم از دست دادن عزیزانش

با غم شکست خوردن و زمین خوردنش

با غم دشمنان و حسودانش

خلاصه خیلی غم ها هستن که ما میتونیم هضمشون کنیم و باهاشون کنار بیایم اما یه غمی هست که نمی تونیم باهاش کنار بیایم

غم اینکه بهت تهمت ناروا بزنن و بخاطر کاری که نکردی بهت اهانت کنن

باهاش نمیشه ساخت و تا عمرداری باید غمش رو بخوری که مگه باهاشون چکار کردی که اینکارو باهات کردند؟

خدایا خودت پناه منی، می بینی که چطوری دلم رو شکست و در عین بی خیالی ترکم کرد!

اما خدایا خودت دلم رو شاد کن

رمز گشایی فیلم جومونگ

جومونگ

جو(یهود) مونگ(راهب)

جوسان

جو(یهود) سان(خورشید یعنی سرزمین یهود)

جولبان

جو(یهود) لبان(لبنان)

سایون( این همون آقای هستش که موهاش رو همیشه روی یه ور صورتش مینداخت البته اگه یادتون باشه!!!)

( صهیونیسم sian)

نظرتون در مورد این رمز گشایی ها چیه؟! از فتنه ی که داره اتفاق میفته خبر دارین؟! می بینید چطوری دارن کارشون رو نفوذی انجام میدن و ما بی اطلاعیم؟!

به امید نابودی یهود و صهیونیسم و پیروزی اسلام

زیارت شهدا

بلاخره بعد از 6 سال دوباره توفیقی برام حاصل شد که شلمچه برای زیارت شهدا برم.

اصلا باورم نمیشه که این هفته قرار برم و اصلا به ذهنم هم نمیرسید که آخر سال و قبل از آغاز سال جدید به چنین جای برم و اونجا رو زیارت کنم!

اما چیز عجیب تر اینه که 28 اسفند هم قراره زیارت شهدای فکه با بچه های دانشگاه برم!

خدایا ازت ممنونم

عید اومد بهار اومد تو دوری اما

 

دوست دارم آفتاب بشم تا نور بارونت کنم

دورتو بگردم و این دل رو مجنونت کنم

آسمون بشم برات ستاره بارونت کنم

یه جون خالی دارم میخوام که قربونت کنم

دوست دارم کفتر بشم تو آسمون پر بزنم

برم تو اوج عشق سری به دلبر بزنم

بشینم رو بوم یار لونه و چنبر بزنم

اگه اون در باز نکرد تا به سحر در بزنم

همیشه با اینکه این دل نگرونه

یه بهار پشت زمستون و خزونه

میدونم که خدای ما چه مهربونه

ما رو باز به همدیگه میرسونه

دوست دارم با تو باشم تا باشه دنیا

هم تو بیداری و هم تو خواب و رویا

واست آواز بخونم مثل قدیما

گل اومد بهار اومد میرم به صحرا

عاشق صحرایم ...

عید اومد بهار اومد تو دوری اما

عید اومد بهار اومد تو دوری اما

همیشه با اینکه این دل نگرونه

یه بهار پشت زمستون و خزونه

میدونم که خدای ما چه مهربونه

ما رو باز به همدیگه میرسونه

این ترانه ی قشنگ رو تقدیم به کسی که دلم داره براش پرپر میزنه می کنم...

خدا را دوست دارم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه با هر username که باشم، من را connect می کند
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه تا خودم نخواهم مرا D.C نمی کند .
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه با یک delete هر چی را بخواهم پاک می کند
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه اینهمه friend برای من add می کند
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه اینهمه wallpaper که update می کند

 

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه با اینکه خیلی بدم من را log off نمی کند
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه همه چیز من را می داند ولی SEND TO ALL نمی کند
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه می گذارد هر جایی که می خواهم Invisibel بروم
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه همیشه جزء friend هام می ماند و من را delete و ignore نمی کند.
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه همیشه اجازه، undo کردن را به من می دهد

 

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه آن من را install کرده است
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه هیچ وقت به من پیغام the line busy نمی دهد
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه اراده کنم، ON می شود و من می توانم باهاش حرف بزنم
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه دلش را می شکنم، اما او باز من را می بخشد و shout down ام نمی کند
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه password اش را هیچ وقت یادم نمی رود، کافیه فقط به دلم سر بزنم

 

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه تلفنش همیشه آنتن می دهد
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه شماره اش همیشه در شبکه موجود است
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه هیچ وقت پیغام no response to نمی دهد
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه هرگز گوشی اش را خاموش نمی کند
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه هیچ وقت ویروسی نمی شود و همیشه سالم است

 

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه هیچوقت نیازی نیست براش BUZZ بدهم
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه آهنگ حرف هاش همیشه من را آرام می کند
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه نامه هاش چند کلمه ای بیشتر نیست، تازه spam هم تو کارش نیست
خدا را دوست دارم ، بخاطر اینکه وسط حرف زدن نمی گوید، وقت ندارم، باید بروم یا دارم با کس دیگری حرف می زنم
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه من را برای خودم می خواهد، نه خودش

 

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه همیشه وقت دارد حرف هایم را بشنود
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه فقط وقت بی کاریش یاد من نمی افتد
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه می توانم از یکی دیگر پیشش گله کنم، بگویم که ....
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه همیشه پیشم می ماند و من را تنها نمی گذارد، دوست داشتنش ابدی است
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه می توانم احساسم را راحت به آن بگویم، نه اصلا نیازی نیست بگویم، خودش میتواند نگفته، حرف ام را بخواند

 

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه به من می گوید دوستم دارد و دوست داشتنش اش را مخفی نمی کند
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه تنها کسی است که می توانی جلوش بدون اینکه خجل بشوی گریه کنی، و بگویی دلت براش تنگ شده
خدا را دوست دارم ، به خاطر اینکه ، می گذارد دوستش داشته باشم ، وقتی می دانم لیاقت آنرا ندارم


 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه از من می پذیرد که بگویم : خدا را دوست دارم ...

شما چقدر خدا را دوست دارید؟!

سئوال پیغمبر(ص)

 

 

حضرت على (ع) مى فرماید:
با جمعى از اصحاب در محضر رسول خدا (ع) نشسته بودیم ، پیامبر(ص) به ما رو کرد و فرمود:
به من خبر دهید که براى زن چه چیز خوب است و خیر و سعادت او در چیست ؟
همه ما از پاسخ به این سئوال ، در مانده شدیم ، تا اینکه متفرّق گشتیم ، و به خانه آمدم و به حضرت زهرا (علیهاالسلام ) گفتم : پیامبر (ص) چنین سؤ الى از ما نموده و ما از پاسخ به این سئوال درماندیم .
حضرت فاطمه (علیهاالسلام ) فرمود: من پاسخ این سئوال را مى دانم .
خَیْرٌ لِلنّساءِ اَنْ لا یَرینَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجال
بهترین دستور براى زنان آن است که نه آنها مردان نامحرم را بنگرند و نه مردان نامحرم آنها را ببینند.
به محضر مقدس رسول خدا (ص) بازگشتم و عرض کردم : سئوالى که فرمودید: که چه چیز براى زنان بهتر است ، براى آن بهترین چیز آن است که نه مردان نامحرم آنها را بنگرند و نه آنها مردان نامحرم را ببینند.
پیغمبر اسلام (ص) فرمود:
تو وقتى که نزد من بودى ، پاسخ به این سئوال را نتوانستى بدهى ، چه کسى این پاسخ را به تو آموخت ؟عرض کردم : حضرت فاطمه (علیهاالسلام ) به من آموخت .
پیغمبر (ص) خوشحال شد و فرمود
اِنَّ فاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنّى فاطمه (علیهاالسلام ) پاره تن من است

یک تذکر مهم برای راهپیمایی ها و تظاهرات ملی کشورمان

پیروزی انتقلاب مدیون لطف "الله" بود. نکند نام مقدس "الله" فرش خیابان راهپیمایی 22 بهمن شود!!

بسم الله الرحمن الرحیم

تمام عالم رو اگر بگردیم کلمه مقدس تر از کلمه الله پیدا نخواهیم کرد....
نیازی به گفتن نیست چون همه ما میدونیم که این کلمه چقدر مقدس و بزرگ و با ارزش هست که حتی شیاطین از شنیدنش وحشت دارن ....
حالا اگر این کلمه زیر پای من و شما بیفته آیا یک فاجعه در یک کشور اسلامی رخ نداده؟
در فتنه اخیر عکس امام خمینی روی زمین افتاد و همه غیرتمون جوشید که عکس امام؟؟؟؟؟؟!!!
اما هر سال در یوم الله 22 بهمن و تظاهرات های دیگه بعد از اتمام تظاهرات ها هزار هزار اسم الله زیر پاها لگد میشه و هیچکس غیرتش نمیجوشه که کلمه الله؟؟؟؟!!!

رعایت شرع مقدس اسلام و حرمت کلمه عظیم الشان "الله" , مهمی که شهدای انقلاب اسلامی برای احیای ان از خون خود گذشتند. ثمره ی خون شهدا را پایمال نکنیم!

کلمه الله هی العلیا... مراقب پرچم ایران باشیم که به اسم الله می درخشد تا زمین نیفتد

جمجمه سرد

در زمان خلافت عثمان ، شخصى کاسه سر کافرى را که سالها قبل مرده بود، از قبرستان برگرفت و نزد عثمان آمد و گفت : اگر کافر مى سوزد، پس چرا این کاسه سر، نسوخته و حتى گرم و داغ نیست ؟
عثمان از جواب ، درماند، به حضور على (ع ) فرستاد، على (ع ) حاضر شد، عثمان به سؤ ال کننده گفت : سؤ الت را بازگو ؟!
او سؤ ال خود را تکرار کرد، على (ع ) دستور داد یک قطعه سنگ چخماق آوردند، فرمود: این سنگ در ظاهر سرد است ، ولى در درون آتش دارد که اگر این سنگ را به سنگى بزنیم ، از آن آتش بیرون مى جهد، جمجمه کافر نیز در درون آتش دارد.در این هنگام عثمان گفت :اگر على نبود عثمان هلاک مى شد .

گیاه جنسینگ

این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است.خواص و کاربرد
جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.
سایر خواص جینسینگ عبارتند از:

*
افزایش توان ذهنی

*
افزایش قدرت جسمانی
جینسینگ

*
بهبود فعالیت حافظه

*
افزایش شادابی و نشاط

*
افزایش قدرت تحمل و پایداری

*
از بین بردن استرس

*
مقابله با پیری و عوارض آن

*
تقویت سیستم ایمنی بدن

*
تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

*
جلوگیری از سردرد

*
بهبود بی خوابی و بد خوابی

*
کاهش عوارض یائسگی

*
برطرف ساختن یا بهبود مشکلات جنسی

*
رفع خستگی، ضعف و بی حالی

*
افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی

*
تنظیم فشار خون (کاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

*
تنظیم سطح قند خون بدن

*
مقابله با افسردگی

*
تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان

*
کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان
خواص فوق به دلیل وجود ترکیباتی خاص به نام جینسینوساید( ginsenoside ) در ریشه این گیاه است. هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می یابد. لذا می توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه خواص درمانی و دارویی ریشه آن نیز افزایش می یابد.
ریشه جینسینگ می تواند بیشتر از صدها سال زندگی کند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن حاصل می گردد.
شواهد به دست آمده حاکی از آن است که این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای درمان بیمارانی که از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شکایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.
مطلب مهم این است که علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری کننده دارد و کمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری ها موثر است.تهیه چای جینسینگ
برای تهیه چای جینسینگ، مقداری آب را بجوشانید و ترجیحا این کار را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس انجام دهید. مقداری از ریشه خشک شده ی جینسینگ (حدود 1 تا 3 گرم ) را به آب جوش اضافه کنید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشد. در صورت تمایل می توانید بیشتر از این مدت نیز آن را بجوشانید، تا جایی که آب به نصف مقدار اولیه اش برسد.جینسینگ
حال صبر کنید تا چای کمی سرد شود و دمای آن به دمای اتاق برسد(این توصیه ای است که در طب سنتی چین به آن اشاره شده و پیشنهاد شده است که چای به صورت ولرم نوشیده شود).
بهتر است که روزانه، 1 یا 2 فنجان از این چای بنوشید.
ریشه گیاه جینسینگ را می توان به صورت قطعه قطعه استفاده کرد. توجه کنید که ریشه ها در هنگام تهیه چای آن و نیز تا پایان مرحله خنک شدن، باید در داخل قوری بمانند.
دم کردن ریشه کمک می کند تا نرم و قابل استفاده شود. علاوه بر این می توان با قرار دادن تعدادی از ریشه ها در ماکروویو، آنها را نرم و قابل برش کرد.
دقت کنید که ریشه ها هنگام گرم کردن، نسوزند. می توانید آن ها را به تنهایی یا همراه عسل میل کنید.
مصرف 1 تا 2 گرم پودر جینسینگ خالص و مرغوب در روز توصیه شده است. یا این که می توانید قطعه ای از ریشه آن را به اندازه یک سکه، روزانه مورد استفاده قرار دهید.عوارض جانبی
اگرچه جینسینگ عموما بی خطر است، اما عوارض جانبی هم دارد. سردرد، بی قراری، مشکلات خواب، بی نظمی در ضربان قلب، تحریک پذیری، تنگی نفس، اسهال، استفراغ و خون دماغ از عوارض جانبی آن است.مراقب باشید
همان طور که در بالا ذکر شد، این گیاه نقش درمانی ندارد، پس وقتی افراد به برخی بیماری ها مبتلا هستند، مخصوصا اگر دارو می خورند، باید از مصرف مقدار زیاد یا طولانی مدت جینسینگ پرهیز کنند، مانند:

*
مبتلایان به فشار خون بالا

*
بیماران قلبی

*
مبتلایان به اندومتریوز

*
افراد مبتلا به شیزوفرنی

*
افراد مبتلا به دیابت (باید مراقب افت قند خون باشند)

*
افراد مبتلا به بی خوابی

*
زنان باردار و شیرده (جینسینگ شبیه هورمون استروژن عمل می کند)

*
کسانی که آسپیرین، وارفارین و داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف می کنند، نباید جینسینگ مصرف کنند.

*
همچنین باید از مصرف سایر مواد محرک مانند چای، قهوه و نوشابه های کولادار همراه با جینسینگ خودداری نمود.

خدا و گنجشک

  گنجشک کنج آشیانه اش نشسته بود.

خدا گفت: چیزی بگو !

گنجشک گفت: خسته ام.

خدا گفت: از چه ؟

گنجشک گفت: تنهایی، بی همدمی. کسی تا به خاطرش بپری، بخوانی، او را داشته باشی.

خدا گفت: مگر مرا نداری ؟

گنجشک گفت: گاهی چنان دور می شوی که بال های کوچکم به تو نمی رسند .

خدا گفت: آیا هرگز به ملکوتم نیامدی ؟


گنجشک سکوت کرد. بغض  به دیواره های نازک گلویش فشار آورده بود.

خدا گفت: آیا همیشه در قلبت نبوده ام ؟! چنان از غیر پُرش کردی که جایی برایم نمانده.

چنان کوچک که دیگر توان پذیرشم را نداری . هرگز تنهایت گذاشتم ؟

گنجشک سر به زیر انداخت . دانه های اشک ، چشم های کوچکش را پر کرده بود .

خدا گفت : اما در ملکوت من همیشه جایی برای تو هست ، بیا !

گنجشک سر بلند کرد . دشت های آن سو تا بی نهایت سبز بود.

گنجشک به سمت بی نهایت پر گشود!

خدایا


خدایا؛ چه زیباست پرواز به سوی ملکوتت، ای  خوشا آنان که در هنگامه سحر ملکوتی گشتند و سحرگاهان سیری در آفاق می نمایند و ملکوتت را به نظاره می نشینند.
ای مهربان؛ میدانم که لذات واقعی و حقیقیت را در هنگامه سحر و آنگاه که چشمان غفلت زده در خوابند می توان جستجو نمود همان لذت و حلاوتی که برای او مثالی نیست و تنها کسانی به این حقیقت رسیدند و می رسند که انسی با تو در هنگامه سحر داشته باشند.
ای خالق مهربانی؛ چه زیباست قطرات اشک چشمان عبد، در دلتنگی به معبود، در آن هنگام که همگان در خواب شبانگاهی فرو رفته اند و غیر از تو کسی بر احوالات عبد عاشقت آگاه نیست و اینکه شاهد بر شهود اویی و فقط تو میدانی که در دل شیدائیش چه میگذرد.
ای مهر بانترین مهربانان؛ چه زیباست که بنده ای در نزد بندگانت گمنام و در نزد آسمانیان معروف باشد و چه زیباست که در نزد حور و ملک آنچنان مشهور باشد که بهشتت آرزو و تشنه دیدارش شود.
ای یگانه معبود من؛ چه زیباست لحظه لحظه های با تو بودن و چه زیباتر که  در تمامی لحظات زندگی با دیده دل، مهربانی و جمالت را به نظاره نشستن و حمد و تهلیلی از سر شوق و معرفت بر زبان جاری نمودن.
خدای من؛ چه زیباست که در هنگامه ابتلا و مصیبت به یاد تو بودن و چه زیباتر که در هنگامه آفیت و تندرستی یاد و ذکرت را بر دل و زبان جاری نمودن.
ای پاک ترین پاکان؛ چگونه تو را بخوانم در حالیکه زبان الکن از گفتن و عقول متحیر از درک کُنه و ذات پاکت می باشد.
ای شیرین تر از جانم؛ چقدر شیرین است همنشینی با تو، چقدر شیرین است در خلوتها و تنهائیها و در دل شبهای تاریک صدای یارب یارب بنده تو، همان بنده ای که در سجده عاشقانه اش و با اشک چشمانش حیرت ملائکه های تو را بر می انگیزاند.
 ای زیباترین نغمه هستی؛ عاشقمان گردان و زندگی دنیائی مان را با زیباترین مرگ ها که همانا شهادت در راه توست ختم گردان / آمین. 

با تشکر از وبلاگ نسیم مهربانی:

http://hediedost.blogsky.com/

از حضرت عباس چه می‌دانی؟

از حضرت عباس چه می‌دانی؟

 

• حضرت ابوالفضل، 14 سال و چهل وهفت روز با پدر بزرگوارش علی علیه‌السلام زیست.1

 

• 9 سال و چهار ماه و هفده روز امامت برادر بزرگوارش امام حسن مجتبی علیه‌السلام را پذیرفت.2

 

• بیست و چهار بهار از حیات پرفروع عباس می‌گذشت که امام حسین علیه‌السلام به امامت رسید و از این پس تا پایان عمر خویش (34 سالگی) ولایت پذیری عاشق بود. 3

 

• گفته‌اند: سن حضرت عباس هنگام ازدواج، بیست سال بوده است و با لُبابه دخترِ عبدالله بن عباس (که پسرعموی پیامبر بود) ازدواج کرد.4

 

• براساس نظر مشهور تاریخ نگاران، ثمره این ازدواج، 2 فرزند به نام عبیدالله و فضل‌الله است.5

 

• برادران تنی حضرت عباس، عبدالله و جعفر و عثمان بودند که همگی در کربلا به شهادت رسیدند. عبدالله 25 سال، جعفر 19 سال و عثمان21 سال داشت.6

 

• اینکه به او «ابوالفضل» می گفتند، به خاطر یکی از این دو علت است: 1. پسری به نام فضل داشت؛ 2. چون سراسر زندگی درخشان آن حضرت، پر از فضل و فضیلت بود؛ مگر نه اینکه ابوالفضل یعنی پدر فضیلتها.7

 

• نام مبارک قمر بنی هاشم عباس علیه‌السلام، بنا بر حروف ابجد 133 است.

 

• بارها و بارها تجربه نشان داده اگر کسی برای برآورده شدن حاجت و رفع گرفتاری خود، پس از نماز روز جمعه، 133 بار بگوید: «یا کاشِفَ الکَربِ عَن وَجهِ الحُسینِ؛ اِکشِف لی کَربی بِحَقّ اخیکَ الحُسَین؛ ای عباسی که اندوه را از چهره حسین برطرف ساختی! اندوه مرا به حق برادرت حسین برطرف کن.» انشاءالله حاجت او برآورده می‌شود.8

1- سپهسالار عشق، صص 24 و 46 و 48 و 82.

2- همان.

3- همان.

4. ابوالفضل هادیمنش، ماه در فرات، مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما، صص 23 و24.

5. همان.

6. محمدمحمدی اشتهاردی، پرچمدار نینوا، صص 162 و 161.

7. همان.

8. امیرحسین علیقلی، هفتاد و دو درس زندگی از سیره عملی ابوالفضلالعباس، ص64.

تصــمیم گرفــتم آنـــقدر کمــیاب شوم تا شــاید

دلـــی بــرایم تــنگ شــود

ولی افــــسوس… فـــراموش شــــــدم