راهبردهای رهایی قدس شریف از نگاه امام خامنهای
امام خامنه ای: «ما آنجایی که دخالت کنیم، صریح میگوییم. ما در قضایای
ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجهاش هم پیروزی جنگ 33روزه و پیروزی جنگ
22روزه بود. بعد از این هم هرجا هر ملتی، هر گروهی بارژیم صهیونیستی مبارزه
کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابایی هم از گفتن
این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.» (14 بهمن 1390)
تو خیابون یه تسبیح رو دیدم آویزون شده بود به یه میله
یه مقوای آبی بهش وصل بود
روش نوشته بود سهم شما 100 صلوات به نیت ظهور و گذاشتن برای دیگری
مردم خلاق شدن (;
معارف جزء هفدهم قرآن کریم
نکته ای که در این آیه وجود دارد این است که خداوند متعال می فرماید ما به داود علیه السلام یاد دادیم که چگونه زره بسازد بعد جمله ای دارد که معلوم می شود این تعلیم برای نفع شخصی نبوده است چون نمی فرماید
آموختیم تا با ساخت و پوشیدن زره از خود محافظت کند بلکه می فرماید تا شما
را از خطر حفظ کند این جمله نشان می دهد که تعلیم صنعت زره و ساخت آن به
دست داود علیه السلام برای منفعتی عام و حفظ مومنان از خطر دشمنان بوده
است. آنگاه در پایان در قالب سوالی به جامعه ایمانی توصیه اکید می کند که
قدر این نعمت را دانسته و نسبت به آن شکرگزار باشند.
زره امروز جامعه اسلامی ادوات نظامی و تدافعی و نیز هسته است که خداوند
متعال دانش ساخت و تجهیز آن را به دانشمندان ما عنایت می کند ما نیز وضیفه
داریم بر اساس دستور قرآن کریم قدردان آنها و سپاسگذار این نعمت الهی
باشیم.
ذکر یونسیه نسخهای برای نجات همه مومنین
وَ ذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ
عَلَیْهِ فَنَادَى فىِ الظُّلُمَتِ أَن لَّا إِلَاهَ إِلَّا أَنتَ
سُبْحَانَکَ إِنىِّ کُنتُ مِنَ الظَّلِمِینَ(87)فَاسْتَجَبْ نَا لَهُ وَ
نجََّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَالِکَ نُجِى الْمُؤْمِنِینَ(88- انبیاء
ع)
و یاد کن صاحب ماهى (حضرت یونس) را زمانى که خشمناک از میان قومش رفت و
گمان کرد که ما زندگى را بر او تنگ نخواهیم گرفت؛ پس در تاریکىهاى شب، زیر
آب و در دل ماهى، ندا داد که: معبودى جز تو نیست تو از هر عیب و نقصى
منزّهى، همانا من از ستمکارانم. پس ندایش را اجابت کردیم و از اندوه نجاتش
دادیم و اینگونه مؤمنان را نجات مى دهیم.
جمله « کَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ» نشان مىدهد نسخه ای که یونس علیه
السلام آن را برای نجات خود به کار بست و خداوند او را از گرفتاری رهایش
کرد جنبه اختصاصی نداشته است. بسیارى از حوادث غمانگیز و گرفتاریهاى سخت و
مصیبتبار مولود گناهان ماست.
هر انسان مومنی می تواند با به کار بستن همان سه نکتهاى که یونس علیه
السلام به کار بست، نجات و رهایى حتمى خود را از خداوند متعال طلب کند: 1-
توجه به حقیقت توحید و اینکه هیچ معبود و هیچ تکیهگاهى جز خدای سبحان
نیست.2- پاک شمردن و تنزیه خدا از هر عیب و نقص و ظلم و ستم، و پرهیز از هر
گونه گمان سوء در باره ذات پاک او 3- اعتراف به گناه و تقصیر خویش
تصویری از لحظه وقوع قیامت
یَأَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّکُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ
شىَْءٌ عَظِیمٌ(1) یَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا
أَرْضَعَتْ وَ تَضَعُ کُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَ تَرَى النَّاسَ
سُکَارَى وَ مَا هُم بِسُکَارَى وَ لَاکِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِیدٌ(2-
حج)
اى مردم! از پروردگارتان پروا کنید، بىتردید زلزله قیامت، واقعهاى بزرگ
است. روزى را مشاهده خواهید کرد که هر مادر شیر دهى از کودکى که شیرش
مىدهد، غافل مىشود و هر زن بارداری سقط جنین می کند و مردم را مست
مىبینى در حالى که مست نیستند، بلکه عذاب خدا بسیار شدید است.
این آیات تمام انسانها را از گناه و شکستن حریمهای الهی برحذر می دهد و به
آنها هشدار می دهد که صحنه ای بسیار سخت و عجیبی در پیش است که اگر اهل
تقوا نباشند به تلخی و رنج شگفت آور آن روز را با تمام وجود خواهند چشید.
آنگاه صحنه هایی از آن واقعه را به تصویر می کشد:
1. در آن واقعه، تنها زمین نمی لرزد بلکه جهان به لرزه در می آید؛ آسمان و
زمین، خورشید و ستارگان، کرات و کهکشانها همه دگرگون می شوند.
2. « مُرْضِعَةٍ » به زنی گفته می شود که در حال شیر دادن به کودک است و
سینه اش در دهان اوست. ذهول هم یعنی اینکه از روی ترس و دهشت از چیزی بگذری
و بروی.) در آن واقعه مادرانی که در حال شیر دادن به کودکان خود هستند با
اینکه عاطفی ترین حالت و قوی ترین دلبستگی عالم میان آن دو وجود دارد ولی
با این حال کودک را از خود جدا کرده او را رها می کند و می رود.
3. هر بارداری طفل خود را سقط می کند.
4. مردم هراسان و وحشت را که می نگری گمان می کنی که مست اند و عقل از
سرشان پریده؛ اما اینطور نیست؛ عذاب شدید خدا آنها را به این روز انداخته
است.
حالت توبه شکننان در قیامت
کُلَّمَا أَرَادُواْ أَن یخَْرُجُواْ مِنهَْا مِنْ غَمٍّ أُعِیدُواْ فِیهَا وَ ذُوقُواْ عَذَابَ الحَْرِیقِ(22- حج)
هر گاه بخواهند از دوزخ و غم و اندوههاى آن خارج شوند آنها را به آن باز
مىگردانند، و به آنان گفته مىشود، بچشید عذاب سوزان را از آنجائیکه قیامت
ظرف ظهور باطن اعمال است هر پاداش و عذابی که به انسان داده می شود در
حقیقت چهره اخروی عمل اوست و جهنم در واقع صورت باطنی گناه است؛ بنابر این
می توان گفت این حالتی که آیه از آن سخن می گوید حقیقت و باطن همان حالت
دنیایی این عده است که در دنیا چون به گناه عادت کرده بودند هرگاه تصمیم به
ترک آن می گرفتند باز دوباره به سمت آن برگشته و جان به آتش گناه می
سوزاندند؛ همین حالت یعنی فاصله گرفتن و برگشتن به گناه در
قیامت به شکل ظهور می کند که قرآن می گوید: هر گاه بخواهند از دوزخ و غم و اندوههاى آن خارج شوند آنها را به آن باز مىگردانند.
وعده حتمی خداوند برای دفاع از مومنین
إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ ءَامَنُواْ (38- حج) ؛بدون تردید خداوند از اهل ایمان دفاع می کند.
این آیه نویدی به رسول خدا صلی الله علیه و آله است؛ به آن حضرت در برابر
تهدیدها و تعرضات دشمنان اسلام چنین بشارت می دهد: بگذار طوائف و قبائل عرب
و یهود و نصارا و مشرکان شبه جزیره دست به دست هم بدهند تا مؤمنان را تحت
فشار قرار داده و به گمان خود نابود کنند، ولى خداوند وعده دفاع از آنها را
داده است.
نکته قابل توجه این است که این وعده الهى مخصوص مؤمنان عصر پیامبر صلی الله
علیه و آله در برابر مشرکان نبوده؛ بلکه حکمى است که در تمام اعصار و قرون
جریان دارد. مهم آن است که اگر ما مصداق «الَّذِینَ آمَنُوا» باشیم؛ دفاع
الهى از ما حتمى و تخلف ناپذیر خواهد بود.
دعاى روز هفدهم ماه مبارک رمضان وشرح آن ازبیان آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ
واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ
یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ
یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین
صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.
خدایا راهنمائیم کن در آن به کارهاى شایسته واعمال نیک
ادامه مطلب ...
یه تذکر خیلی مهم به همه دوستان عزیز
امام علی(ع) به مسلمانان یمن میگن 10 نفر از بهترین نفراتتون رو انتخاب کنین و نزد من بفرستید.
یمنی ها 100 نفر رو انتخاب میکنن از بهترین ها.
این 100 نفر به70 نفر از بهترین ها تبدیل میشن.
بعد از بین 70 نفر 30 نفر منتخب معرفی میکنند و از بین اون 30 نفر 10 نفر
بعنوان گلچین بهترین ها انتخاب میشن و میرن نزد امیرالمومنین.
اما برای صحبت باید با اخلاص ترین شون رو انتخاب کنند.
این 10 نفر 1 نفر رو انتخاب میکنن بره با حضرت حرف بزنه.
و اون شخص کسی نیست جز. . .
ابن ملجم مرادی!
آره دوست مومن !
ابن ملجم بهترین مسلمان زمان مردم خودش بود!
مبادا به نماز شب و روزه و لب تشنه ات فخر کنی. تازه الان که خدایی تر شدی باید بیشتر مراقب باشی.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا بحق امیرالمومنین.
«استاد پناهیان >>
چه خوبه قدر دوستانی که داریم رو بدونیم
چه خوبه قدر دوستی رو بدونیم و بدون هیچ ریای به دوستانمون محبت کنیم
دوستی ها بر پایه یک سری اصولی پایبند هستند
که باید برای اونها ارزش قائل شد
که صداقت در اون حرف اول رو میزنه
احترام گذاشتن به دوست دوستی رو پایبند تر میکنه
اعتمادپذیری که باید بشه به دوست اعتماد کرد
**********
دوست باید به تمام معنا دوست باشه
نیمه شبها زمان استجابت دعایند ...
کوچه دلت را چراغانی کن
سر سجاده ات بنشین و منتظر باش
فرشته ها حتما می آیند ...
خدا از رگ گردنت به تو نزدیکتر است
منتظر است تا آرزوهایت را تحویل بگیرد ...
مبادا که فرشته هایت دست خالی برگردند
آرزو کن ،
آرزوهایی به بزرگی مستجاب کننده اش ...
.
.
.
قَالَ إِنَّمَا أَشْکُو بَثِّی وَحُزْنِی إِلَى اللَّهِ وَأَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ
گفت: من غم و اندوهم را تنها به خدا میگویم (و شکایت نزد او میبرم)!
و از خدا چیزهایی میدانم که شما نمیدانید!
سوره یوسف آیه86
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِتِکَ
ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ
وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ
بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ.
خدایا وا مگذار مرا در این روز در پى نافرمانیت روم
و مزن مرا با تازیانه کیفر و دور
و برکنارم بدار از موجبات خشمت
بحق احسان و نعمتهاى بىشمار تو
اى حد نهایى علاقه و اشتیاق مشتاقان
شرح دعای روز ششم در بیان آیت الله مجتهدی(ره)؛
* تفاوت گناه و تقوا
اللَّهُمَّ لاَ تَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ
خدایا من را بخاطر تعرض به گناهان خوار نکن؛ گناه انسان را خوار و ذلیل می
کند؛ اما تقوا انسان را عزیز می کند، هرچند تحصیلات عالیه داشته باشی؛