اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.
اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.

پند سقراط

روزی سقراط ، حکیم معروف یونانی، مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثراست. علت ناراحتیش را پرسید ،پاسخ داد:"در راه که می آمدم یکی از  آشنایان را دیدم.سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذ شت  و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم." 

سقراط گفت:"چرا رنجیدی؟" مرد با تعجب گفت :"خب معلوم است، چنین رفتاری   ناراحت کننده است."

سقراط پرسید:....

"اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد وبیماری به خود می پیچد، آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی؟"

مرد گفت:"مسلم است که هرگز دلخور نمی شدم.آدم که از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود."

سقراط پرسید:"به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟"

مرد جواب داد:"احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم."

سقراط گفت:"همه ی این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی،آیا انسان تنها جسمش بیمار می شود؟ و آیا کسی که رفتارش نادرست است،روانش بیمار نیست؟ اگر کسی فکر و روانش سالم باشد،هرگز رفتار بدی از او دیده نمی شود؟ بیماری فکر و روان نامش "غفلت" است و باید به جای دلخوری و رنجش ،نسبت به کسی که بدی می کند و غافل است،دل سوزاند و کمک کرد و به او طبیب روح و داروی جان رساند. پس از دست هیچکس دلخور مشو و کینه به دل مگیر و آرامش خود را هرگز از دست مده و بدان که هر وقت کسی بدی می کند، در آن لحظه بیمار است

نظرات 2 + ارسال نظر
مسافر شمال جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:24

پند سقراط به دلم نشست الحق که این موضوع با روحم بازی کرد - این مطلب رو با اجازه شما از وبلاگ تون کپی میکنم و به وبلاگ خودم ضمیمه میکنم.
انصافا در عالم طبیعت موضوعات و جملاتی هست که قدرت کیمیاگری دارند و این کلمات قادرند دلهای زنگار و پوسیده رو تبدیل به دلهای طلایی کنند.
خدا خیرت بده این عملت یقینا بازتاب و ملکوتی داره که باطنش رو در عالم باقی نشان آدم میدند.
امیدوارم که بیشتر از پیش از این موضوعات ناب در وبلاگت قرار بدی.
به قول گفتنی تو تیر رو بنداز، به هدف خوردنش دست خدا.
همیشه موفق و موید باشی

ممنون از تعریفات قشنگی که کردی. از این به بعد سعی میکنم بیشتر از این مطالب و داستان های کوتاه بذارم. شما هم هر وقت خواستی میتونی مطلبی که دوست داشتی رو در وبلاگت بذاری.

مجید دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:24

سلام پریا خیلی سایت باحال داری
ایول؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد