اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.
اولیای محبوب خدا

اولیای محبوب خدا

باسلام. مطالب این وبلاگ رو تقدیم به ساحت مقدس بانوی دو عالم فاطمه سلام الله علیها و ابیهاو بعلها و فرزندانش می کنم.

زنان مجبورند بیشتر حرف بزنند

این حرف که زنان زیاد حرف می‌زنند ـ هرچند بسیاری مواقع در هنگام عصبانیت زده می‌شود ـ اما کاملاً صحیح است و محققان مهر تأیید علمی بر روی آن گذاشته‌اند.

آن هم نه به علت دشمنی با زنان، بلکه به این علت که آن قسمت از مغز که برای صحبت کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد در زنان 20 تا 30درصد وسیع‌تر از مردان است و به همین دلیل زنان در امتحانات شفاهی، حافظه شفاهی و مهارت‌های حرکتی ظریف‌ بهتر از مردان عمل می‌کنند. مردان از این قسمت بیشتر برای حل مسائل زبان‌شناسی استفاده می‌کنند.

نکته جالب این‌که زنان می‌توانند به طور همزمان از هر دو نیمکره مغزشان استفاده کنند و به همین علت در زمان صحبت کردن به مراکز عاطفی هم دست پیدا می‌کنند، برقراری در ارتباط عاطفی موفق‌تر هستند و مددکاران اجتماعی، مشاوران، آموزگاران و پرستاران موفق‌تری به شمار می‌آیند. در ضمن زنان وقتی می خواهند سر صحبت را با اطرافیانش باز کنند از موضوعات پراکنده ای آغاز می کنند و مردان سریع بر سر اصل مطلب می روند واین مورد یکی از دلایل اصلی پر حرفی خانم‌ها است که واضح‌ترین نمود آن هنگام خداحافظی دیده می شود. اصولا درپایان مهمانی‌ها، خانم‌ها یک ربع بیشتر وقت می خواهند تا به گروه آقایانی برسد که دم در به انتظار آنها نشسته اند.

نکته دیگر که باعث می شود به زنان تهمت پر حرفی داده شود تفاوت نگاه زنان به صحبت کردن است. مردان هدفشان از صحبت کردن تبادل اطلاعات با دیگران است در حالیکه برای زنان صحبت کردن راهی برای بیان احساسات است مردان حرف زدن را برای حرف زدن می خواهند و زنان برای ابراز احساسات و علایق. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد